Credeati ca doar Google isi permite o masina autonoma? Se pare ca si Baidu, asa-zisul “Google chinezesc”, testeaza in aceasta perioada un prototip capabil sa ajunga sau chiar sa depaseasca performantele rivalului sau. Organizand un circuit stradal destul de interesant pe strazile capitalei Beijing, Baidu isi freaca palmele de fericire dupa ultimele rezultate obtinute de catre masina sa autonoma.
Modelul ales de Baidu este un fiabil BMW Seria 3, ajustarile permitandu-i sa parcurga traseul de aproximativ 30 de kilometri pe strazile Beijingului. Indiferent ca e vorba despre un drum in regim de autostrada, un drum normal sau o straduta ingusta, masina se comporta excelent si efectueaza manevrele cu lejeritate. Isi schimba mersul conform indicatiilor prestabilite, depaseste alti participanti la trafic si are o capacitate ridicata de a parcurge kilometri intregi pe autostrada.
Alaturi de Baidu, la acest proiect destul de interesant a participat si compania BMW, cea care a pus la dispozitie intreaga logistica la nivel auto. Ambele companii au un tel comun: lansarea unei masini autonome pe care au dorit sa o faca publica inca din vara insa pe care au amanat-o datorita micilor nesincronizari aparute in urma testelor.
Principalul obiectiv declarat atat de Baidu cat si de BMW se numeste harta strazilor pe care trebuie sa o conceapa intr-un mod extrem de meticulos si sa o implementeze in sistemul masinii. O masina autonoma pare a fi usor de construit insa functionarea ei fara repros este legata destul de strans de harta pe care sistemul o detine. Conteaza atat rutele cat mai ales semnele de circulatie, timpii petrecuti in mod obisnuit la semafor, marcajele pietonale dar si alte detalii care pot fi considerate aspecte de moment: participantii la trafic, problemele aparute in trafic sau alte evenimente din viata de zi cu zi.
Fiecare acest aspect trebuie mentionat in softul masinii, unul destul de complex daca ne ghidam dupa statisticile oferite de Baidu si BMW. Am putea asimila softul acestei masini cu un sofer perfect insa cati dintre noi se poate mandri cu un comportament ideal in trafic? In combinatie cu o gama variata de senzori si alte aplicatii, Baidu spera sa se indrepte vertiginos catre modelul perfect, o masina autonoma pe care sa o poata lansa oficial alaturi de BMW sau de alt producator.
Daca ne limitam la testele efectuate pe teritoriul chinez, problemele Baidu sunt cu atat mai importante cu cat nu exista o baza de date a tuturor rutelor interne. Atata timp cat infrastructura Chinei este in continua dezvoltare, este de asteptat sa mai dureze aproximativ 5 ani pana la definitivarea intregului soft si la implementarea lui pe un model de masina autonoma perfect functional.